بازار های مالی

بازار های مالی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

شاخص فلیپنینگ چیست؟

شاخص فلیپنینگ چیست؟ آیا سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال پایان می‌یابد؟ اصطلاح فلیپنینگ "Flippening" به لحظه فرضی در آینده و پیشی گرفتن اتریوم (ETH) از بیت کوین (BTC) به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال اشاره دارد. اما اینکه شاخص فلیپنینگ چیست؟ یا اگر زمانی بیت کوین دیگر بزرگترین ارز دیجیتال نباشد چه اتفاقی برای بیت کوین می افتد؟ موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

درباره شاخص فلیپنینگ

درباره شاخص فلیپنینگ

بیت کوین و اتریوم دو مورد از رایج ترین ارزهای دیجیتال هستند. به طور معمول، بیت کوین در مقایسه با اتریوم با نرخ بالاتری در بازار قیمت دارد. با این حال، وضعیت فرضی که در آن کل ارزش بازار اتریوم از کل ارزش بازار بیت‌کوین بالاتر باشد، «Flippening» نامیده می‌شود.

در واقع شاخص فلیپنینگ که از سال 2017 در بین علاقه مندان به کریپتوکارنسی رواج پیدا کرد به معنای سبقت گرفتن ارزش بازار اتریوم (ETH) از ارزش بازار بیت کوین (BTC) است. به طور معمول این اصطلاح بیانگر این ایده است که در آینده اتریوم به با ارزش‌ترین دارایی دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی تبدیل می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که خیلی‌ها انتظار فلیپنینگ را دارند این است که اتریوم انعطاف‌پذیرتر است و چندین مزیت دیگر از جمله امکان نوشتن قراردادهای هوشمند دارد اما بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است روزی این تاج را از دست بدهد و آن را به اتریوم واگذار کند.

محبوبیت بیت کوین و دامیننس آن، که از زمان انتشار وایت پیپر آن در سال 2008 آغاز شد، در سال های اخیر به طور پیوسته کاهش یافته است. برخی از تحلیلگران حتی فکر می کنند که بیت کوین ممکن است در نهایت راه نت اسکیپ و مای اسپیس را طی کند. این موضوع به این دلیل است که «آلت کوین‌ های» جدید مانند اتر دارای مزایای طراحی هستند که می‌تواند منجر به برتری یکی از آنها از نظر ارزش بازار بیت‌کوین شود، رویدادی که در این محافل به عنوان « فلیپنینگ» شناخته می‌شود.

در سال 2017، بیت کوین 85 درصد از ارزش کل ارزهای دیجیتال را تشکیل می داد. «نسبت تسلط» بیت کوین از آن زمان کاهش یافته است. امروز، با وجود ارزش بازاری نزدیک به 1.1 تریلیون دلار، اکنون حدود 44 درصد از ارزش کل ارزهای دیجیتال ارزش دارد.

استراتژیست ها می گویند نگرانی ها در مورد مصرف انرژی بیت کوین و سرعت تراکنش نسبتاً آهسته آن، می تواند حرکت رو به جلوی رقبایی مانند اتر و کاردانو را تسریع کند. اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، این تغییر می تواند در پنج تا 10 سال آینده رخ دهد.

اشکالات بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اشکالات بیت کوین و ارزهای دیجیتال

حتی قهرمانان رمزارز، مانند ایلان ماسک، به نقص‌های ارز دیجیتال اصلی (BTC) اشاره کرده‌اند. این نقص ها شامل وابستگی آن به استخراج کنندگان، ناکارآمدی در مصرف انرژی و مشکلات متناوب با سرعت و هزینه تراکنش ها می شود.

بلاک چین بیت‌کوین، (دفتر کل غیرمتمرکز در حال گسترش که زیربنای بیت‌کوین است)، تراکنش‌ها را با همان اندازه‌های بلوکی انجام می‌دهد که از روزهای اولیه خود داشته است و این موضوع باعث می‌شود استانداردهای پرداخت الکترونیکی آن کند شود. به طور متوسط حدود هفت تراکنش بیت کوین در ثانیه پردازش می شود، در مقایسه با 24000 تراکنش در ثانیه در شبکه دیجیتال ویزا.

بسته به ترافیک شبکه و اندازه تراکنش، دریافت تایید تراکنش بیت کوین از چند دقیقه تا چند روز طول می کشد. طبق وب سایت Bitinfo.com، میانگین هزینه تراکنش در حال حاضر حدود 4 دلار است اما این نرخ ثابت نبوده و تغییر می کند.

آلت‌کوین‌هایی مانند ریپل، یا XRP، کاردانو و استلار، بلاک‌چین‌های خود را برای تراکنش‌های بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر ساده‌سازی کرده‌اند. حتی دوج کوین، ارز «میم» که به عنوان یک شوخی شروع شد، به عنوان یک فناوری پرداخت، از بیت کوین کارآمدتر است. با این حال، این ناکارآمدی های انرژی قابل توجه است که می تواند بیت کوین را در عصر کنونی که همگان نسبت به تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی آگاه هستند، منسوخ کند.

بیت کوین با استفاده از سیستم «اثبات کار» تولید می‌شود، جایی که رایانه‌های پرقدرت برای حل مسائل پیچیده ریاضی برای تأیید هر تراکنش رقابت می‌کنند. این فرآیند که به استخراج بیت کوین معروف است، در حال حاضر 91 تراوات ساعت برق در سال مصرف می کند.

برونو بیایس، استاد امور مالی در HEC در پاریس می گوید: «مصرف برق بیت کوین تقریباً با مصرف برق هلند برابر است. "این دیوانه کننده است ... این موضوع نمی تواند ادامه یابد."

Biais می‌گوید: «جایگزینی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد که به عنوان «اثبات سهام» شناخته می‌شود. این رویکرد به اعضای شبکه های کامپیوتری غیرمتمرکز که میزبان ارزها هستند، اجازه می دهد تا دارایی های خود را برای اهداف راستی آزمایی متعهد کنند.»

آقای بیایس گفت: «به نظر نمی رسد بیت کوین اصلاً در این مسیر حرکت کند.»

شاخص فلیپنینگ برای بیت کوین چه معنایی دارد؟

شاخص فلیپنینگ برای بیت کوین

البته پیش‌بینی نابودی دارایی‌ای که به میزان بیش از 1.1 تریلیون دلار ارزش دارد و ارزش آن تاکنون دو برابر شده است، آسان نیست. یکی از ویژگی‌های کلیدی بیت‌کوین (محدودیت سخت در تعداد بیت‌کوین‌هایی که می‌توان استخراج کرد) می‌تواند به بیت‌کوین‌ها کمک کند، حتی اگر بازار توسط رقبا پیشی گرفته و جنجال‌های سوداگرانه در حال حاضر پیرامون ارز دیجیتال اصلی فروکش کند، ارزش خود را حفظ می کنند.

شاید خوش‌بینانه‌ترین سناریو این باشد که عرضه محدود بیت‌کوین (تعداد 21 میلیون بیت کوین) به آن کمک می‌کند که حتی پس از ورشکستگی همچنان به عنوان «طلای دیجیتال» نگاه شود. ندینگا، که به تخمین ارزش بازار طلای فیزیکی جهان بیش از 10 تریلیون دلار اشاره می‌کند، می‌گوید که این باز هم فضای زیادی برای افزایش قیمت آن باقی می‌گذارد.

احتمال دیگر این است که ارزهای دیجیتال جدید با طراحی بهتر، مزایای قانع‌کننده‌ای را به سرمایه‌گذاران ارائه دهند که بیت کوین در نهایت منسوخ شود. این موضوع می تواند به نقش ماندگار اما کمرنگ بیت کوین منجر شود، شاید مانند نقشی که رادیو از زمان ورود تلویزیون از آن برخوردار بوده است. یا می‌تواند به این معنا باشد که بیت‌کوین راه برخی دیگر از نوآوری‌های فناوری در حال تغییر جهان را می‌رود که کاملاً به آن نرسیدند. مواردی مانند Netscape، Napster یا Friendster را در نظر بگیرید.

به گفته Biais: «ارزش بیت‌کوین تا حدی بیشتر از ارزهای معمولی، یک موضوع درکی و احساسی است. تا زمانی که بسیاری از مردم فکر می کنند موفق است"یا فکر می کنند که مردم فکر می کنند موفق است" موفق خواهد بود و حفظ این "حالت" ممکن است پس از پیشی گرفتن از رقیب دشوار باشد.»

کاربرد شاخص فلیپنینگ

از شاخص فلیپنینگ به منظور پیش بینی از دست دادن دامیننس بیت کوین و خارج شدن سلطه بازار ارزهای دیجیتال از دست بیت کوین استفاده می شود. این شاخص که به صورت درصد بیان می شود، نشان می دهد که هرچه اندیکاتور به درصد 100 نزدیک باشد، احتمال جایگزینی اتریوم به جای بیت کوین و از دست رفتن تسلط بیت کوین بر بازار بیش تر می شود.

اگر این اتفاق بیفتد سرمایه گذاران به بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری با ریسک کمتر نگاه نمی کنند و از این رو مسیر منطقی تری برای بازار کریپتو متصور است. چرا که اکنون و در حال حاضر با تسلط بیت کوین بر بازار شاهد هستیم که هر ریزش بیت کوین باعث ریزش بیشتر آلت کوین ها می شود.

شاخص فلیپنینگ در قسمت ارزش بازار

اکنون و در زمان نگارش این مقاله شاخص فلیپنینگ در قسمت ارزش بازار یا مارکت کپ (بنابر گزارش وب سایت blockchaincenter.net)، 36.1 درصد است که یعنی ارزش بازار شبکه اتریوم 36.1 درصد ارزش بازار بیت کوین است.

چه چیزهایی در شاخص فلیپنینگ درنظر گرفته می شود؟

  • حجم معاملات از نظر ارزش: حجم معاملات اتریوم به بیت کوین
  • تعداد تراکنش ها: تعداد تراکنش‌های اتریوم نسبت به بیت کوین
  • میزان جستجو در گوگل: نسبت سرچ اتریوم نسبت به بیت کوین
  • ارزش بازار
  • آدرس‌های فعال
  • تعداد معاملات
  • مجموع کارمزد تراکنش‌ها
  • تعداد نودهای شبکه

این شاخص هر روز برمبنای معیارهای بالا اعداد به روزرسانی شده را نشان می دهد. 

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 358 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 13:19

آموزش Sorare، بازی فوتبالی مبتنی بر بلاک چین

در این مطلب راهنمای کامل بازی Sorare، پروژه ای که دنیای فوتبال فانتزی را متحول می کند، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. Sorare یک بازی است که در آن بازیکنان با استفاده از کارت های بازیکنان دیجیتالی، تیم مجازی خود را خرید، فروش، تجارت و مدیریت می کنند. بازی Sorare از فناوری بلاک چین با استفاده از پلتفرم اتریوم استفاده می کند. این پروژه در سال 2018 با ایده نیکلاس جولیا و آدرین مونتفورت جان گرفت. با ما با آموزش Sorare؛ بازی فوتبالی مبتنی بر بلاک چین همراه باشید.

بازی Sorare برای همه علاقه مندان به فوتبال فانتزی

آموزش بازی Sorare، بازی فوتبالی مبتنی بر بلاک چین

بازیکنان به‌عنوان مدیر، تیم‌های مجازی متشکل از پنج بازیکن فوتبال را از کارت‌های بلاک چین در پلتفرم بازی Sorare تشکیل می‌دهند. تیم‌ها بر اساس عملکرد بازیکنانشان در زمین فوتبال در دنیای واقعی و امتیازات، درست مانند فوتبال فانتزی سنتی، رتبه‌بندی می‌شوند.

برخی از کارت ها مجموعه های دیجیتال دارای مجوز هستند. (کارت های محدود، کمیاب، فوق کمیاب و منحصر به فرد) استفاده از فناوری بلاک چین به این معنی است که کارت‌های دیجیتال دارای کمبود قابل اثبات هستند.

بازی Sorare سعی می کند رویکردی متفاوت از فوتبال فانتزی معمول ارائه دهد. مطمئناً می توان گفت که این بازی، هنوز یک بازی فوتبال فانتزی است اما کاربران به جای انتخاب ساده نام بازیکنان از لیست بازیکنانی که در یک لیگ خاص (مثلا سری A) بازی می کنند، ابتدا باید کارت های کلکسیونی دیجیتال مربوطه را خریداری کنند (بازیکنانی که قصد دارند در تیم خود به میدان بروند و با آنها با دیگر طرفداران فوتبال فانتزی رقابت کنند). این کارت های بازیکن در واقع در بلاک چین اتریوم "توکنیزه" می شوند.

در فوتبال فانتزی سنتی یا به طور کلی تجربیات ورزش های فانتزی، کاربران بازیکنان حرفه ای مورد علاقه خود را انتخاب و ترکیب هفتگی خود را ایجاد می کنند. با انجام این کار، آنها می توانند امتیاز بازی را برای هر عملکردی که بازیکنان منتخب در طول هفته بازی در زمین به دست می آورند، جمع آوری کرده، به این امید که امتیاز بیشتری نسبت به سایر مدیران فانتزی جمع آوری کنند.

داشتن این کارت‌ها به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را آزادانه به‌گونه‌ای بفروشید که گویی ارزهای دیجیتال واقعی هستند و این مکانیسم به قلب تپنده تجربه فانتزی ارائه شده توسط بازی Sorare تبدیل می‌شود. برای هر مسابقه ای که در آن شرکت می کنید، جوایز مختلفی در نظر گرفته شده است، هم به صورت ارز دیجیتال و هم به صورت کارت های کمیاب و گرانبها که به مجموعه خود اضافه کنید.

Sorare چیست؟

Sorare چیست؟

بازی Sorare یک بازی فوتبال فانتزی بلاک چین است که در آن می توانید برای راه اندازی تیم خود، شرکت در مسابقات مجازی و تجارت کارت های کلکسیونی مجازی پاداش دریافت کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تیم مورد علاقه خود را انتخاب کنید و زمانی که بازیکنان شما در زندگی واقعی عملکرد فوق العاده ای داشتند، پاداش دریافت کنید. با وجود هزاران هزار یورو در هفته برای رقابت‌های مربوطه، احتمالاً زمان آن رسیده است که از نزدیک با پویایی فوتبال فانتزی آشنا شوید.

اکوسیستم Sorare

بازی Sorare اجازه دسترسی به داده های عمومی خود را از طریق یک API می دهد. چندین سایت از این داده ها برای پیشنهاد اطلاعات یا بازی های جانبی استفاده می کنند.

Sorare Data: وب سایت داده ای که امتیازات بازیکنان و قیمت کارت ها را جمع آوری می کند تا به مدیران در تصمیم گیری کمک کند.

Sorare Brag: بازی جانبی که اجازه می دهد تا لیگ های خصوصی ایجاد کنید و هر آخر هفته با یک مدیر دیگر مسابقه داشته باشید.

Sorare Mega: بازی جانبی برای رویارویی با مدیران دیگر از طریق Matchmaking (شروع بازی) با اندازه تیمی 3، 5، 8 یا 11 کارت Sorare.

چرا کارت های Sorare کمیاب هستند؟

کارت های بازی Sorare

همه کارت های بازیکن شما به عنوان توکن های (NFT) شناسایی می شوند. این بدان معناست که تنها تعداد کارت های ثابت و از پیش تعیین شده ای برای هر بازیکن وجود خواهد داشت.

NFT ها توکن هایی هستند که می توانیم از آنها برای نشان دادن مالکیت هر شی استفاده کنیم. از آثار هنری گرفته تا املاک و حتی کارت های کلکسیونی. این نوع فناوری نوآورانه قادر است تنها به یک مالک در یک زمان مالکیت یک کالای خاص را بدهد، چه فیزیکی و چه مجازی و این شناسایی منحصربه‌فرد توسط پلتفرم‌های مختلفی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند. (قراردادهای دیجیتالی که از فناوری بلاک چین بهره‌برداری می‌کنند) محافظت می‌شود و هرگونه تغییر یا جعل مالکیت NFT را خنثی کند.)

NFT مخفف non-fungible token یا توکن های غیرقابل تعویض است. غیر قابل تعویض یک اصطلاح فنی است که برای توصیف هر شیئی که هیچ معادل ساده دیگری برای آن وجود ندارد استفاده می شود. برعکس، اشیاء به اصطلاح "تعویض پذیر" منحصراً با تعلق آنها به یک جنس متشکل از بسیاری از اشیاء دیگر که با یکدیگر برابر هستند تعریف می شوند. به عنوان مثال، یک سیب قرمز ساده با توجه به بسیاری از سیب های قرمز دیگر که می توان در سوپرمارکت خریداری کرد، کالایی قابل تعویض خواهد بود اما سیبی که روی سر نیوتن افتاد هیچ برابری ندارد و هرگز با سیب های قرمز دیگر متفاوت از آن قابل تعویض نخواهد بود. بنابراین ارزش ویژه ای پیدا می کند و در نوع خود منحصر به فرد است.

درجات کمیابی کارت های فوتبال

در اینجا، ایده نادر بودن که در مورد بازی Sorare به کار می رود، مطرح می شود. از آنجایی که همیشه فقط تعداد معینی کارت برای هر بازیکن ایجاد می شود، با توجه به نادر بودن آن و همچنین با گذشت زمان، ارزش آنها بیشتر و بیشتر می شود.

برای اینکه با بازی های محیط کریپتو بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم 10 بازی برتر کریپتو را مطالعه کنید.

در یک فصل مشخص، تعداد کارت‌های زیر برای هر بازیکن فوتبال ایجاد می‌شود: 100 نمونه کمیاب، 10 نمونه فوق‌العاده کمیاب، 1 نمونه منحصر به فرد و همچنین یک سری کارت‌های به اصطلاح «معمول» که حتی به مبتدیان برای رقابت در بازی Sorare اجازه استفاده می‌دهد. ناگفته نماند که انواع تولید شده در تعداد کمتر، هم از نظر اقتصادی، هم در پویایی بازی که در ادامه به آن می پردازیم، ارزش تصاعدی بالاتری دارند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر درست باشد که در هر فصل فوتبال، کارت‌های جدیدی برای هر بازیکن منتشر می‌شود، این نیز درست است که هیچ کارتی که به فصل‌های قبل اشاره دارد، هرگز منقضی نمی‌شود، برخلاف آنچه در سایر نقل و انتقالات بازی‌ های فوتبال اتفاق می‌افتد.

چگونه Sorare را بازی کنیم؟

نحوه بازی Sorare

  • برای شروع بازی Sorare باید کارت های رایگان خود را با طی کردن مراحل ثبت نام، ثبت نام در یکی از تورنمنت های موجود و ایجاد تیمی که شما را در مقابل سایر شرکت کنندگان رقابت کند، دریافت کنید.
  • پس از ثبت نام، از طریق فرآیند ورود ساده موجود در وب سایت Sorare راهنمایی خواهید شد. مراحل به شرح زیر است: 
  • نام و لوگوی یک باشگاه را انتخاب کنید. 
  • به لیگ تازه کار بپیوندید. (جایی که بازیکنان رایگان شما می توانند شرکت کنند و جوایزی کسب کنند.)
  • 3 باشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید که بازیکنان رایگان از بین آنها به طور تصادفی قرعه کشی و به شما اختصاص داده می شود. 
  • سپس تیم خود را تشکیل دهید.

در هنگام تشکیل تیم خود، باید به چند نکته کاملاً توجه کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که بازیکنانی را انتخاب می کنید که به طور منظم بازی می کنند زیرا از بازیکنانی که در تیم نیستند یا در کل بازی، روی نیمکت هستند امتیازی دریافت نمی کنید. همچنین مطمئن شوید که امتیاز متوسط خوبی دارند و این در کنار هر یک از کارت‌های بازیکن در سمت چپ رابط قابل مشاهده است.

با کارت های رایگان فقط می توانید در لیگ تازه کار بازی کنید. اگر می‌خواهید در سایر مسابقات شرکت کنید، مسابقاتی که می‌توانید کارت‌های کمیاب و جوایز ETH برنده شوید، باید حداقل 5 کارت کمیاب بخرید. پس از خرید 5 کارت جدید، یعنی کارت های حراج (بدون تعویض یا خرید از تیم های دیگر) یک کارت کمیاب رایگان دریافت خواهید کرد.

اولین گام برای شرکت در مسابقات Sorare

هر هفته بازی Sorare میزبان طیف گسترده ای از مسابقات مختلف است که در آنها می توانید تیم خود را ثبت کنید. این مسابقات اغلب شرایط متفاوتی برای شرکت دارند، از جمله: حداکثر سن بازیکنان (به عنوان مثال لیگ زیر 23 سال). ملیت یا لیگ مبدا بازیکنان فردی که می توانند در مسابقات انتخابی شما شرکت کنند (به عنوان مثال قهرمانی اروپا)؛ نادر بودن کارت هایی که می توان از آنها استفاده کرد.

ابتدا باید 5 بازیکن را برای شرکت در مسابقات وارد میدان کنید، 1 دروازه بان، 1 مدافع، 1 هافبک، 1 مهاجم و 1 بازیکن اضافی در هر نقش. هیچ نیمکتی وجود ندارد که بتوانید از آن بازیکنان به عنوان ذخیره بیاورید.

جهت آشنایی با بازی های ویدئویی NFT بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

از بین این 5 بازیکن باید یک کاپیتان هم انتخاب کنید. کاپیتان بودن یک تیم در بازی Sorare یک عامل بسیار مهم یا گاهی تعیین کننده است، زیرا 20٪ اضافی از درصد XP (تجربه کارت بازیکن) هفتگی را جمع آوری می کند، بنابراین به دقت فکر کنید که چه کسی می تواند امتیاز خوبی کسب کند.

پس از انجام مراحل بالا، حتماً روی «ارسال» کلیک کنید تا ترکیب خود را ذخیره کنید. اکنون برای هفته اول بازی خود آماده هستید. اما برای اینکه واقعاً تلاش کنید یک بخش را به دست آورید، چه کاری باید انجام دهید؟ بیایید در ادامه به این موضوع بپردازیم.

نحوه عملکرد سیستم امتیازدهی در Sorare

سیستم امتیازدهی در بازی Sorare

بازیکنان شما بر اساس میزان مطلوبیت و عملکرد خوبی که در دورهای لیگ از خود نشان می دهند امتیاز کسب می کنند. عوامل متعددی بر نحوه امتیازدهی آن تأثیر می گذارد. این موارد عبارتند از: دقایق بازی، گل های زده شده، پاس گل ها، کلین شیت ها و کارت های زرد و قرمز. به زبان ساده، هرچه عملکرد بازیکنان شما در طول مسابقات واقعی فوتبال بهتر باشد، امتیاز بهتری برای ترکیب Sorare شما خواهد داشت.

مقدار امتیازی که یک کارت فوتبال دریافت می کند بسته به مقدار XP که انباشته کرده است می تواند تغییر کند. کارت‌ها به دلایلی می‌توانند امتیاز XP  بیشتر یا کمتر داشته باشند، از جمله: سن کارت (اگر کارت‌های فصل جاری را دریافت کنید، امتیاز XP بیشتری دریافت می‌کنید)، تعداد دفعات استفاده از کارت‌های فیلد شده خود و دقایق بازی در هر کدام. 

سیستم پاداش هفتگی Sorare

بیایید اکنون به یکی از جنبه هایی بپردازیم که بیشتر مورد توجه کاربران پلتفرم Sorare است: جوایز.

جوایز هفتگی نشان دهنده قلب تپنده بازی Sorare است، کاربرانی که در مسابقات مختلف شرکت می کنند این فرصت را دارند که نه تنها کارت های بازی، بلکه مقادیر متغیر ارز دیجیتال اتریوم را نیز بگیرند.

جوایزی که می توانید به لطف Sorare برنده شوید، بسته به مسابقاتی که در آن شرکت می کنید متفاوت است. بیایید مسابقات جهانی All Stars را به عنوان مثال در نظر بگیریم.

سه بازیکن برتر، علاوه بر یک پخش کننده کمیاب، مقادیر زیادی ETH دریافت می کنند. واضح است که این جایزه مانند یک غارت بزرگ است، بنابراین شما به یک تیم بسیار رقابتی نیاز دارید تا فوراً چنین مواردی را هدف قرار دهید. اگر مبتدی هستید، احتمالا می‌خواهید درباره سایر جوایز نیز بدانید.

10 درصد از کاربران برتر شرکت‌کننده، بازیکنان کمیاب را به خانه می‌برند که می‌توانند در تورنمنت‌ها از آن‌ها استفاده کنند یا به ارزش مربوطه در اتریوم فروخته شوند.

همچنین برخی از جوایز به عنوان "جوایز آستانه " وجود دارد. این امتیازها به بازیکنانی تعلق می گیرد که حداقل 205 امتیاز (برای جایزه 0.01 ETH) و 250 امتیاز (جایزه 0.02 ETH) کسب کنند. این آستانه ها قطعا برای بازیکنان مبتدی بیشتر در دسترس هستند.

ساخت تیم در Sorare

ساخت تیم در Sorare

اکنون که اصول اولیه را می‌دانید، بیایید با هم به بررسی نحوه تشکیل یک تیم رقابتی بپردازیم.

ابتدا باید مقداری اتریوم را به کیف پول شخصی Sorare خود اضافه کنید. این کار برای شروع خرید بازیکنانی که رتبه های شما را تشکیل می دهند ضروری است. کاربران همیشه از ارز دیجیتال اتریوم چه هنگام خرید بازیکنان و چه هنگام دریافت همتای خود هنگام فروش آنها استفاده خواهند کرد.

دو روش مختلف برای واریز و افزودن اتریوم به حساب شخصی Sorare شما وجود دارد.

اولین آنها Ramp است که یک روش عالی برای مبتدیانی است که هنوز با تراکنش‌های ارزهای دیجیتال آشنا نیستند، زیرا به شما امکان می‌دهد به سرعت با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی خود مستقیماً در عرض چند دقیقه وجوه اضافه کنید. عیب استفاده از Ramp این است که مقدار کمی اتریوم دریافت می کنید زیرا درصد کمیسیون کسر شده از سرویس محاسبه می شود.

روش دوم شامل استفاده از یک کیف پول دیجیتال مانند MetaMask است، این روش مطمئناً روش خوبی برای کاربرانی است که قبلاً در استفاده از ارزهای رمزنگاری شده تجربه دارند یا برای کسانی که قصد دارند سپرده های بزرگ تری انجام دهند. تحت این شرایط، متامسک به یک انتخاب کاملاً توصیه شده تبدیل می شود، زیرا به شما این امکان را می دهد که مقدار اتریومی را که برای سپرده گذاری در Sorare در نظر می گیرید مستقیماً از صرافی هایی مانند بایننس، صرافی Kraken، صرافی کوین بیس و غیره خریداری کنید. اکنون که موجودی اتریوم کافی را در حساب خود در اختیار دارید، آماده دریافت اولین Sorare خود هستید.

خرید بازیکن در Sorare

روش های مختلفی برای خرید بازیکن در بازی Sorare وجود دارد.

بخش خریدهای جدید به شما امکان می دهد کارت های بازیکن را مستقیماً از پلتفرم خریداری کنید، این کارت ها به طور مستقیم توسط Sorare ضرب شده و سپس لیست شده اند و بنابراین هرگز متعلق به هیچ کاربر دیگری نبوده اند. این بازیکنان به بالاترین قیمت پیشنهادی حراج می‌شوند و قیمت‌های اولیه آن بر اساس ارز دیجیتال اتریوم تعیین شده است.

بخش ترانسفر مارکت (transfer market) جایی است که می‌توانید به‌طور مستقیم از سایر کاربران بازی در بازار ثانویه، بازیکنان بخرید. ممکن است در این روش خرید با معاملات عالی روبرو شوید، با این حال، همیشه به خاطر داشته باشید که هر خریدی از بازار ثانویه جزء پاداش ثبت نام به حساب نمی آید. این بازیکنان برای یک قیمت خرید ثابت فهرست شده‌اند و Sorare به شما اجازه نمی‌دهد کارت‌های بازی خود را به حراج بگذارید، فقط برای تعیین قیمتی که از قبل برای یک تراکنش فوری تعیین کرده‌اید.

آخرین راهی که می توانید در بازی بازیکن بخرید، پیشنهاد مستقیم برای بازیکنان دیگر است. این کار به سادگی با کلیک بر روی یک بازیکن و در نتیجه بر روی دکمه "ارائه پیشنهاد یا Make an offer" امکان پذیر است.

هر زمان که بازیکنان جدیدی خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که آنها بازی‌های زیادی برای انجام در برنامه هفتگی دارند، برخی از آنها ممکن است ارزان باشند زیرا لیگ مربوطه آنها در شرف پایان است.

پس از خرید چند بازیکن کمیاب، می توانید در مسابقات بزرگ هفتگی برای اتریوم ارائه شده و همچنین برای جوایز جذاب در قالب کارت های کلکسیونی کمیاب رقابت کنید.

آیا می توان با بازی Sorare درآمد کسب کرد؟

کسب درآمد از بازی Sorare

اکنون که اصول اولیه بازی مانند سیستم امتیازدهی و سیستم خرید بازیکن را می‌دانید، بیایید با هم ببینیم که چگونه می‌توانید با بازی Sorare موفق به کسب ارز دیجیتال شوید. ساده ترین روش برنده شدن در جوایز بازی هفتگی است که برای کاربران تعیین می شود.

این کار در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد غیرفعال به لطف علاقه‌ی شما به Sorare است: هم از طریق جوایز بازی هفتگی و هم از طریق پاداش‌هایی که با رقابت در لیگ‌ها با بازیکنان دیگر دریافت می‌کنید. بیایید به چند نکته مفید برای کسب جوایز هفتگی قابل توجه نگاهی بیندازیم.

یک فرض واضح که بسیاری از بازیکنان هنگام شروع بازی در Sorare مطرح می کنند این است که همیشه باید بازیکنانی را که بالاترین میانگین امتیاز را دارند به میدان بروند.

عامل مهمی که بسیاری از بازیکنان اغلب در نظر نمی گیرند، حریفان واقعی است که بازیکنان آنها در یک هفته معین از لیگ با آنها روبرو خواهند شد. به عنوان مثال، اگر شما دو مدافع دارید و یکی از آنها میانگین امتیاز هفتگی 70 را دارد، در حالی که مدافع دیگری میانگین امتیاز 50 را دارد، در نگاه اول انتخاب واضحی به نظر می رسد که چه کسی باید در ترکیب شما باشد. به هر حال، این موضوع همیشه درست نیست.

چه کسی را انتخاب کنیم؟

در واقع باید حواس تان به این باشد که مدافعان با چه کسانی بازی می کنند، زیرا اگر اولین نفر با میانگین 70 در یک مسابقه بزرگ مقابل یک تیم برتر قرار بگیرد، شاید انتخاب مدافع با میانگین 50، که مقابل تیم ضعیف تری بازی می کند موثرتر باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از بازیکنان جدید این است که فقط بازیکنان تصادفی را در بازی خریداری می کنند، بدون اینکه به لیگ یا مسابقاتی که از آنجا آمده اند فکر کنند. این واقعاً می‌تواند میزان پاداش‌هایی را که می‌توانید دریافت کنید، محدود کند.

چگونه می توان یک بازی برای کسب درآمد انتخاب کرد؟ برای خواندن مطلب کلیک کنید.

این بازی میزبان لیگ های تخصصی بسیاری است، مانند لیگ های زیر 23 سال (که فقط بازیکنان زیر 23 سال می توانند به طور مستقیم در آن شرکت کنند.) لیگ های آسیایی (ناگفته نماند که برای آنها فقط می توانید با بازیکنان کی لیگ و جی لیگ بازی کنید.) لیگ های اروپایی (فقط بازیکنان سری آ، لالیگا، لیگ برتر، بوندسلیگا و لیگ 1).

بنابراین هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، بهتر است فقط بر روی یک یا دو مورد از این موارد تمرکز کنید تا شانس خود را برای کسب آن جوایز هفتگی به حداکثر برسانید و با یادگیری یک پایه محکم شروع کنید و سپس با امکانات بی پایانی که توسط بازی Sorare ارائه می شود، از آن استفاده کنید.

کارت های تجاری

کارت های تجاری

یک راه عالی برای کسب درآمد در بازی Sorare از طریق کارت های معاملاتی است. از آنجایی که ارزش بازیکنان بر اساس عملکرد بازی هر هفته افزایش می‌یابد، بسیار مهم است که به‌درستی به دنبال افرادی بگردید که می‌توانند بهترین بازده طولانی‌مدت و همچنین سرگرمی را از نظر بازی به شما ارائه دهند. اینجاست که مفهوم پیشاهنگی مطرح می شود.

در این راستا، برخی از بهترین معاملات برای بازیکنانی انجام می شود که به دلیل اینکه در حال حاضر زیاد بازی نمی کنند، کم ارزش هستند، اما در آینده فضاهای تعیین کننده تری را در تیم خود خواهند ساخت. اگر نمی‌توانید در کوتاه‌مدت از این نوع بازیکنان استفاده کنید، برعکس، اگر در بلندمدت سرمایه‌گذاری خوبی باشد، می‌توانید بازده اقتصادی زیادی داشته باشید و این موضوع برای شما خوب خواهد بود.

بنابراین ارزیابی اصلی که باید در این موارد انجام شود به دلایلی مربوط می شود که چرا بازیکن خاصی در حال حاضر در تیم حضور ندارد.

یک توضیح می تواند این باشد که تیم در حال حاضر در پیش فصل است. بازیکنانی که به دلیل پایان فصلشان بازی نمی کنند می توانند سرمایه گذاری بلندمدت عالی باشند، برخی از مربیان بازی Sorare تمایل دارند چنین قطعاتی از تیم مجازی خود را ارزان بفروشند. زیرا در ماه های آینده قابل استفاده نیستند. با این حال، وقتی فصل دوباره شروع می شود، پتانسیل آنها ممکن است کاملاً متفاوت باشد. منابع اطلاعاتی عالی به صورت آنلاین برای اطلاع رسانی و مطالعه محیط رقابتی هر بازیکن در جهان وجود دارد. بنابراین یک مرحله مطالعه می تواند عنصر تعیین کننده در انجام سرمایه گذاری های سودآور باشد.

صدمات

یکی دیگر از عوامل مهم می تواند این باشد که یک بازیکن خاص در یک دوره مصدومیت موقت است. نکته کلیدی برای درک در این موارد این است که آیا بازیکن از آسیب طولانی مدت یا کوتاه مدت رنج می برد. بازیکنانی که آسیب جدی دیده اند ممکن است در کل فصل آینده غایب باشند و نتوانند انتخاب شوند، به این معنی که ارزش سرمایه گذاری شما را ندارند. با این حال، برخی از آنها ممکن است فقط برای چند بازی خارج شوند و در این صورت اگر آنها را بخرید و پس از بازگشت به لیگ آنها را بفروشید، می توانید سریعا بازده دریافت کنید.

گاهی اوقات مسئله مصدومیت ممکن است یک افت ساده در فرم باشد که ربطی به استعداد طولانی مدت یک بازیکن ندارد. این یکی از رایج ترین دلایلی است که برخی از بازیکنان بازی نمی کنند، یعنی فقط آنها در فرم بدی هستند. هنگامی که این اتفاق می افتد، توصیه می شود امتیازی را که فوتبالیست در گذشته به نمایش گذاشته است بررسی کنید، زیرا ممکن است بدون اخطار به همان عملکرد بازگردد. با استفاده از Sorare Data می‌توانید بازیکنانی را که به تازگی دوران بدی را پشت سر می‌گذارند شناسایی کنید و با خرید ارزان شانس خود را امتحان کنید.

بازی فوتبالی Sorare

به یاد داشته باشید که وقتی بازیکنان بازی نمی‌کنند، کسب امتیاز XP را متوقف می‌کنند و گاهی اوقات نمی‌توان از این امر اجتناب کرد زیرا، همانطور که گفته شد، ممکن است در مرحله پیش فصل باشند. اینجاست که موضوع آموزش وارد می شود.

تمرین به بازیکنان این امکان را می دهد که حتی زمانی که بازی نمی کنند به افزایش امتیاز XP خود ادامه دهند. بهترین کار این است که بازیکنان خود را که در فعالیت نیستند همیشه تحت تمرین ثابت نگه دارید تا بتوانند به توسعه XP ادامه دهند. این کار باعث می شود زمانی که بعداً دوباره شروع به بازی کنند و شما دوباره بتوانید آنها را مستقر کنید، ارزش بیشتری داشته باشند.

چرا باید Sorare را بازی کنید؟

بنابراین، اکنون که می دانید بازی Sorare چگونه کار می کند، شاید برایتان سوال باشد که چرا باید بازی کنید؟ یا چرا باید از دیگر بازی های فانتزی فوتبال به Sorare سوئیچ کنید؟ بازی Sor بازار های مالی ...

ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 155 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:51

آموزش کار با Multichain

جابجایی نقدینگی بین بلاک چین های مختلف و یا برقراری ارتباط بین آن ها از جمله مسائل موجود در دنیای ارزهای دیجیتال است که برخی از پروژه ها برای حل آن پیش قدم شده اند. یکی از این پروژه ها مولتی چین (Multichain) است که این مطلب در خصوص آموزش کار با Multichain بوده و سعی داریم تا تمام مراحل را به صورت گام به گام بیان کنیم. در ابتدا به معرفی این پروژه می پردازیم.

معرفی MultiChain

آموزش کار با Multichain

قبل از پرداختن به آموزش کار با Multichain باید گفت مولتی چین روتر نهایی برای web3 است. این یک زیرساخت برای تعاملات متقابل زنجیره ای دلخواه است.

Multichain با نام Anyswap در 20 جولای 2020 متولد شد تا نیازهای روشن بلاک چین های مختلف و متنوع را برای برقراری ارتباط با یکدیگر تامین کند. هر بلاک چین خدمات منحصر به فرد خود را دارد که ارائه می دهد، جامعه خود و اکوسیستم توسعه خود را دارد. برای اینکه صنعت ما به سطح بعدی برای مصرف کنندگان برسد، ما به یک روش سریع، ایمن، ارزان و قابل اعتماد برای تبادل ارزش، داده ها و اعمال کنترل بین بلاک چین ها و زنجیره ها نیاز داریم.

راه حل های توسعه یافته توسط Multichain تقریباً به همه بلاک چین ها اجازه می دهد تا با یکدیگر همکاری کنند. هیچ محدودیتی برای زنجیره‌های اتریوم (مانند زنجیره هوشمند بایننس)، یا زنجیره‌های لایه ۲ مختلف که نیاز به نهایی شدن برای اتریوم دارند (مانند Polygon)، یا شبکه‌ای از Parachains (به عنوان مثال Moonbeam در سیستم PolkaDot)، یا انواع زنجیره بیت کوین وجود ندارد. Litecoin)، یا زنجیره های COSMOS (به عنوان مثال Terra). اینها یا اکنون همه یکپارچه شده اند یا در مسیر ادغام هستند. با پشتیبانی از تمام زنجیره‌های رمزگذاری‌شده ECDSA و EdDSA، Multichain تقریباً به‌عنوان یک لایه تعاملی قابل اجرا است.

MultiChain، یک پروتکل مسیریابی منبع باز و راهکار انتقال رمزارزها به شبکه‌های مختلف است که به شبکه‌های بلاک چین از جمله اتریوم و دیگر راه‌حل‌های لایه ۲ اجازه می‌دهد تا با یکدیگر همکاری کنند. کاربران در حال حاضر می توانند از طریق رابط پلتفرم به 26 زنجیره و بیش از 1100 توکن دسترسی داشته باشند. همچنین، این پلتفرم پلی ارائه می دهد که از هر دو توکن ERC-721 و ERC-1155 پشتیبانی می کند. پلتفرم Multichain توسط گره‌ های SMPC پشتیبانی می‌شود که به هیچ بلاک چینی وابسته نیستند اما در مجموع همه تراکنش‌های شبکه را امضا می‌کنند. این گره ها توسط سازمان ها، موسسات و افراد مختلف اداره می شوند و به عنوان انگیزه پاداش دریافت می کنند.

توکن حاکمیت در MultiChain

موضوع بعدی که باید قبل از آموزش کار با Multichain بدانید توکن این پلتفرم است. مولتی چین یک توکن بومی به نام MULTI دارد. بنابراین، دارندگان توکن می‌توانند در فعالیت‌های حاکمیتی پلتفرم مانند رای‌گیری، تصمیم‌گیری و رشد جامعه چند زنجیره‌ای و اکوسیستم شرکت کنند.

از آنجایی که این پلتفرم با نام AnySwap متولد شد. بنابراین، اگر هر توکنی را نگه دارید، می‌توانید با استفاده از Multi dApp آن را به همان مقدار توکن MULTI تبدیل کنید. بنابراین در ادامه مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم.

مراحل کار با Multichain

در ادامه به مراحل آموزش کار با Multichain می پردازیم. 

به پلتفرم MultiChain وارد شوید. برای دسترسی به پلتفرم، کاربران باید ابتدا کیف پول خود را متصل کنند. 

کار با مولتی چین

مرحله 1: کیف پول را وصل کنید.

مرحله اول در آموزش کار با Multichain اتصال کیف پول است. پلتفرم Multichain به کاربران اجازه می دهد تا با هر یک از انواع کیف پول زیر ارتباط برقرار کنند:

متامسک

COIN98

OKEx

کیف پول کوین بیس

WalletConnect

BitKeep

اتصال کیف پول

بنابراین قبل از حرکت به جلو، دانلود و نصب کیف پول ضروری است. (کیف پول MetaMask به عنوان مثال برای دستورالعمل استفاده می شود.) شما باید یا یک کیف پول MetaMask جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول موجود را وارد کنید.

مرحله 2: شبکه پشتیبانی شده

این پلتفرم از تعداد زیادی شبکه از جمله تقریباً همه شبکه‌های اصلی مانند اتریوم، Polygon، بایننس Smart Chain، HECO، Fantom، Avalanche و غیره پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده لیست همه شبکه‌های پشتیبانی، فقط باید روی قسمت Network کلیک کنید.

شبکه های پشتیبانی شده در آموزش کار با Multichain

مرحله 3: swap (MULTI)

ویژگی "MULTI" به شما این امکان را می دهد که هر توکن را به یک توکن MULTI در نسبت 1:1 تبدیل یا مبادله کنید. تبدیل یک فرآیند یک طرفه است که به این معنی است که شما فقط می توانید هر توکن را به MULTI تبدیل کنید اما فعالیت معکوس در دسترس نیست. همچنین، این تبدیل فقط برای شبکه‌های BSC، Ethereum و Fantom در دسترس است.

برای تبدیل، فقط مقدار هر توکنی را که می‌خواهید مبادله کنید وارد نموده و فرآیند را تأیید کنید.

swap تعویض توکن

می توانید مقدار معادل MULTI Token را در کیف پول خود مشاهده کنید.

توجه: برای مشاهده موجودی توکن باید به صورت دستی آدرس قرارداد توکن MULTI را اضافه کنید.

مرحله 4: روتر

مرحله چهارم در آموزش کار با Multichain بخش Router است. ویژگی «روتر» به کاربرانی که دارایی‌های زنجیره‌ای متقابل دارند امکان انتقال بین شبکه‌های مختلف پشتیبانی را می‌دهد.

برای انتقال توکن خود ابتدا منبع و شبکه مقصد را انتخاب کنید. سپس، از منوی کشویی، توکن را انتخاب کرده و مقداری را که می‌خواهید انتقال دهید، پر کنید. ما می خواهیم برخی از توکن های BNB را از شبکه BSC به شبکه CELO منتقل کنیم.

توجه: می‌توانید سایر جزئیات مربوط به استفاده از روتر مانند حداکثر و حداقلی که کاربر می‌تواند ارسال کند، هزینه پرداخت شده توسط شبکه و زمان تقریبی دریافت وجه را بررسی کنید.

در صورت درست بودن مشخصات، مراحل را تأیید کنید.

روتر

می توانید وضعیت فرآیند را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. منتظر تکمیل باشید.

روتر مولتی چین

پس از موفقیت آمیز بودن، می توانید موجودی رمز خود را در شبکه و آدرس مورد نظر بررسی کنید.

مرحله 5: جزئیات شبکه CELO را تنظیم کنید

در این مرحله از آموزش کار با Multichain، کاربران باید شبکه CELO را در کیف پول Metamask خود راه اندازی کنند. بنابراین، اگر جزئیات شبکه را ندارید، از جزئیات زیر برای تنظیم آن استفاده کنید.

نام شبکه – Celo (Mainnet)

URL جدید RPC- https://foo.celo.org

شناسه زنجیر- 42220

نماد ارز- CELO

URL اکسپلورر را مسدود کنید: https://explorer.celo.org

تنظیم جزئیات شبکه CELO

مرحله 6: BNB را در Metamask اضافه کنید

کاربران باید به صورت دستی آدرس قرارداد توکن BNB را اضافه کنند تا موجودی را در شبکه CELO ببینند.

سپس، باید آدرس قرارداد توکن را از CoinGecko کپی کنید و سپس توکن را وارد کنید. اکنون می توانید توکن BNB مورد نظر را در شبکه CELO مشاهده کنید.

اضافه کردن BNB در آموزش کار با Multichain

مرحله 7: نقدینگی را در یک استخر ارائه دهید

تب Pool توکن‌های مختلف را در شبکه‌های مختلف پشتیبانی که کاربران می‌توانند نقدینگی ارائه کنند، فهرست می‌کند.

استخر نقدینگی در آموزش کار با Multichain

توجه: می‌توانید مقدار کل نقدینگی توکن‌های مختلف همه زنجیره‌ها را به صورت ترکیبی مشاهده کنید. (به تصویر بالا مراجعه کنید)

بنابراین برای افزودن نقدینگی ابتدا توکن موجود در شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید. ما تعدادی توکن MATIC در کیف پول Metamask (شبکه Polygon) داریم که از آنها برای ارائه نقدینگی به استخر Matic استفاده خواهیم کرد.

سپس، باید تنظیمات شبکه را در کیف پول خود تغییر دهید و دکمه افزودن/حذف نمایان می شود.

اضافه کردن نقدینگی در آموزش کار با Multichain

حالا روی دکمه Add کلیک کنید. سپس، پنجره ای ظاهر می شود که در آن می توانید مقدار رمز MATIC را که می خواهید به استخر واریز کنید وارد نمایید. در مرحله بعد، فرآیند را با کلیک بر روی دکمه افزودن نقدینگی تایید کنید.

نقدینگی در استخر

سپس یک تراکنش متامسک ایجاد می شود که باید آن را تایید کنید. بنابراین، پس از تأیید، می‌توانید اشتراک استخر خود را ببینید. (عکس بالا را ببینید. توجه داشته باشید که سهم استخر شما در هر توکن MATIC نشان داده می شود.

مرحله 8: نحوه حذف لیکوئیدیتی

مرحله آخر از مراحل آموزش کار با Multichain نحوه حذف نقدینگی است. شما می توانید نقدینگی خود را در هر زمان از استخر حذف کنید. برای انجام این کار، باید به تب Remove بروید. اکنون مقدار توکن MATIC را که می‌خواهید از استخر برداشت کنید وارد نموده و روند را تأیید کنید.

حذف نقدینگی

علاوه بر این، پس از موفقیت آمیز بودن فرآیند، می توانید مشاهده کنید که سهم استخر شما صفر می شود.

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 183 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:40

بلاک چین LAMINA1

مردی که نام متاورس را به خود اختصاص داد، در حال راه اندازی یک پروژه بلاک چین برای تحقق بخشیدن به پتانسیل آن است. در اصل نیل استفنسون، نویسنده افسانه‌ای داستان‌های علمی تخیلی در کتابش با نام سقوط برف (Snow Crash در سال 1992)، متاورس را توصیف کرد. سی سال بعد، او از ایده Lamina1 برای پروتکل بلاک چین که در واقع تحقق وعده اصلی Metaverse است حمایت می کند. بلاک چین LAMINA1 یک زنجیره جدید لایه 1 است که به منظور توانمندسازی متاورس باز، ساخته شده است. فناوری زنجیره‌ای، مدل رمزنگاری و مشارکت‌های گسترده مالکیت معنوی Lamina1 (که در طول سال 2022 اعلام می‌شود)، آن را به عنوان مقصد ترجیحی برای خلاق‌ترین ذهن‌های این نسل، یعنی کسانی که در حال ساخت جوامع دیجیتالی آینده هستند معرفی می‌کند. این اولین بلاک چین اثبات شده کربن منفی در جهان است. این مطلب با موضوع بلاک چین LAMINA1، تحقق رویای نیل استفنسون، به معرفی این پروژه و هدف سازندگان آن می پردازد.

درباره بلاک چین LAMINA1

معرفی بلاک چین LAMINA1

برای اینکه Metaverse به وعده خود دست یابد، به یک پروتکل بلاک چین در سطح پایه نیاز دارد. بلاک چین Lamina1 به‌عنوان یک پروتکل بلاک ‌چین سطح پایه مطابق با خاستگاه‌های فنی، اقتصادی و فلسفی ایده متاورس توصیف می‌شود، (یک جهان مجازی باز و گسترده). درواقع Lamina1 یک فناوری بلاک چین لایه ۱ است که برای متاورس با اصول Web3 طراحی شده است و بنیانگذاران Lamina1، داستان علمی تخیلی رویایی را به واقعیت قریب الوقوع متاورس پل می کنند.

همانطور که می دانید Metaverse یک محیط شهری مجازی است که می‌توان از طریق یک شبکه فیبر نوری جهانی و هدست‌های واقعیت مجازی به آن دسترسی پیدا کرد، درست همانطور که در رمان سقوط برف استفنسون به تصویر کشیده شده است. بلاک چین LAMINA1 نیز در جشن سی‌امین سالگرد خود رونمایی شد.

در حالی که غول های صنعت فناوری چشم انداز خود را از متاورس (که پیش بینی می شود در دهه آینده به 1 تریلیون دلار افزایش دهد) اجرا می کنند، بلاک چین Lamina1 در تلاش است تا با تداوم بخشیدن به ساختارهای موجود مالکیت متمرکز، اطمینان حاصل کند که اشتباهات گذشته را تکرار نمی کند: یعنی نابرابری.

Lamina1 یک جایگزین پیشنهاد می کند، یک جامعه و اکوسیستم Web3 مدرن تر و یکپارچه تر به عنوان اولین بلوک سازنده برای یک Metaverse واقعا باز. زنجیره کربن منفی قابل اثبات در Lamina1، حجم معاملات بالا و طراحی اقتصادی با مکانیسم‌های انگیزشی جدید را برای کمک به ایجاد اقتصادهای پررونق و پر جنب و جوش برای سازندگان و کارآفرینان ارائه می‌کند.

نیل استفنسون خالق بلاک چین LAMINA1 

نیل استفنسون (Neal Stephenson) آینده پژوه مشهور و پیتر وسنز (Peter Vessenes)، پیشگام ارزهای دیجیتال، از بنیانگذاران این پروژه، به ترتیب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هستند. وسنز رئیس سابق بنیاد بیت کوین مدیر عامل Lamian1 خواهد بود و استفنسون به عنوان رئیس این پلتفرم خدمت خواهد کرد.

هر دوی آنها قصد دارند یک محیط همه جانبه جدید بر اساس Snow Crash راه اندازی کنند، همچنین زیرساخت های لازم را ایجاد کرده و ابزارهایی را برای کمک به تولیدکنندگان شخص ثالث برای ایجاد تجربیات متاورس باز در مقیاس بزرگ ایجاد کنند.

اواخر امسال (2022)، این شرکت یک شبکه آزمایشی و یک بتانت (betanet) نسل جدید را راه اندازی خواهد کرد. همانطور که گفته شد بعد از سال 2022، بنیانگذاران قصد دارند محیطی همه جانبه جدید را با الهام از رمان Snow Crash، خلق کنند.

بلاک چین Lamina1 می گوید که در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که مراحل اشتباه Web2 انجام نمی شود. جامعه و اکوسیستم یکپارچه وب 3 در بلاک چین  Lamina1 به عنوان جایگزین و به عنوان اولین بلوک سازنده برای یک متاورس واقعاً باز دیده می شود.

استفنسون می‌گوید: «سی‌امین سالگرد سقوط برف و علاقه اخیر به ساخت متاورس، باعث شد به این فکر کنم که چگونه آن را به گونه‌ای انجام دهم که با مفهوم اصلی مطابقت داشته باشد. این به معنای جوشش خلاقانه است و ریشه در لایه اولیه و قوی فناوری منبع باز دارد که خدمات کلیدی را به سازندگان ارائه می دهد و در عین حال مطمئن است که آنها پول می گیرند و درآمد کسب می کنند. هدف Lamina1 ارائه آن با استفاده از بهترین و به روزترین ایده های صنعت است".

«ما تجربه‌های شخص اول و دوم را ایجاد می‌کنیم تا مطمئن شویم که همه کار می‌کنند اما وقتی بلاک چین Lamina1 توسط سازندگان شخص ثالث پذیرفته شود، می‌دانیم که موفق شده‌ایم.»

استفنسون همچنین چند نکته در مورد متاورس در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت. او معتقد است که همچنان توسعه فعلی بازی بر روی نمایشگرها، برای توسعه‌دهنده و کاربر متمرکز است و اما در متاورس، از یک روش ترکیبی استفاده می‌شود که هم شامل صفحه‌های دو بعدی و هم فناوری AR/VR است و نه فقط VR.

راه اندازی بلاک چین متاورس LAMINA1

ما با استفاده از صفحه‌ کلیدهایی که برای ماشین‌های تایپ مکانیکی طراحی شده‌اند، به‌ راحتی در محیط‌های سه بعدی بسیار غنی پیمایش و تعامل داریم. این استیمپانک واقعی است. (ژانری از داستان های علمی تخیلی که دارای یک محیط تاریخی است و معمولاً به جای فناوری پیشرفته، ماشین آلات بخار را نشان می دهد.)

نیل استفنسون می‌خواهد به سازندگان کمک کند تا برای کارشان دستمزد منصفانه‌ای دریافت کنند، به محیط زیست کمک کنند و به جای اینکه دیدگاه متاورس توسط انحصارگرها مطرح شود، شاهد ظهور متاورس باز واقعی باشند.

طبق گزارش ها، زنجیره کربن منفی Lamina1 دارای حجم معاملات بزرگ و معماری اقتصادی با مکانیسم های پاداش جدید برای کمک به نوآوران و کارآفرینان در ایجاد اقتصادهای ایده آل خواهد بود.

وسنز، مغز متفکر بعدی پروژه، بلاک چین  Lamina1 را به‌عنوان «مکانی برای ساختن چیزی نزدیک‌تر به دیدگاه نیل توصیف می‌کند، مکانی که به سازندگان امتیاز می‌دهد، مکانی که پشتیبانی، فناوری محاسبات فضایی و جامعه‌ای برای حمایت از کسانی که در حال ساخت Metaverse هستند، فراهم می‌کند.»

وسنز امیدوار است که با طراحی اقتصادی و فناوری، به چشم انداز نیل کمک کند و به Lamina1 اجازه داده شود تا به طور پایدار توسعه یابد و بلاک چین جدید Lamina1 را به سرعت به عنوان فرآیندهایی که برای تحقق آن جمع می شوند، مستقر کند.

وسنز برای اولین بار در صنعت ارزهای دیجیتال شناخته شده است، یعنی راه اندازی اولین شرکت بیت کوین با پشتوانه VC (2011) و تشکیل بنیاد بیت کوین (2012)، امروز طرحی برای روشی که صنعت بلاک چین (با بیش از یک تریلیون دلار) جوامع را درگیر و مدیریت کرده و ارزهای رمزنگاری شده ایجاد می کند.

تونی پاریسی، پیشگام متاورس، رئیس سابق AR/VR در Unity، نیز به تیم ملحق می شود. او همچنین یکی از رهبران اولیه Web3D و واقعیت مجازی، مخترع VRML (استاندارد اصلی برای گرافیک سه بعدی در وب) و یکی از خالقان glTF، فرمت فایل باز بود که امروزه میلیون ها شی 3 بعدی را از منظر انرژی پوشش می دهد. مشاور رونی ابوویتز، بنیانگذار Sun and Thunder، Magic Leap و MAKO Surgical، تیم رهبری Lamina1 را تکمیل می کند.

جوزف لوبین، بنیانگذار اتریوم، جوزف لوبین، رونی آبوویتز(Rony Abovitz)، جف انترس (Geoff Entress)، جرمی گیفون، بینگ گوردون، جیمز هفت، رید هافمن، دیوید جانستون، جوزف لوبین، پاتریک مورک، متیو روزاک، تیهان سیل، پیتر وسنز و وو ینگ (Wu Ying) از جمله سرمایه گذاران اولیه در بلاک چین جدید Lamina1 هستند.

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 172 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:26

استیکینگ خودکار چیست؟

مطمئناً همه در مورد Staking می دانند که شما دارایی های خود را به استخر سپرده گذاری می کنید تا سود کسب کنید. پس AUTOSTAKING یا استیکینگ خودکار چیست؟ استیکینگ خودکار مفهومی است که اخیراً جامعه به آن توجه زیادی کرده است. ما سعی کرده ایم در این مطلب به مفهوم جدید استیکینگ خودکار و نمونه هایی از آن اشاره کنیم.

درک مفهوم استیکینگ خودکار

استیکینگ خودکار چیست؟

بخش DEFI اخیراً سر و صدای زیادی در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است زیرا فرصت های بیشتری برای بازدهی بالا با ریسک کم ظاهر می شود. فقط تصور کنید که دنیای کریپتوکارنسی و به ویژه بخش DEFI در 3 سال گذشته چند میلیونر ایجاد کرده است. چنین چیزی قبلاً در جهان اتفاق نیفتاده است. در دوران رونق، تیم‌های قوی، پروژه‌های مالی جدید و بسیار قدرتمندی را ایجاد می‌کنند که نرخ‌های بهره زیادی را به همراه دارند. شرکت‌های DEFI از ابزارهایی برای ایجاد درآمدهای بالا از طریق الگوریتم‌های مالی، استراتژی‌های استیک توکن و به اصطلاح پروتکل‌هایی استفاده می‌کنند که از قراردادهای هوشمند تشکیل شده‌اند. استیکینگ خودکار (Auto Staking) نیز یکی از این پروژه های جدید است.

از نظر مکانیسم کار، توکن‌های استیکینگ خودکار، توکن‌هایی با عرضه الاستیک هستند (استفاده از الگوریتم بازبنیاد)، که می‌توانند هر 15 تا 30 دقیقه یک بار توکن‌های جدید را به‌صورت خودکار استخراج کنند. هنگام داشتن این توکن ها، کاربران این فرصت را دارند که دارایی های خود را تا 100000٪ APY در قالب بهره مرکب افزایش دهند. این بدان معناست که کاربران فقط باید توکن بخرند و توکن ها را در کیف پول ذخیره کنند، در این صورت تعداد توکن ها به طور خودکار افزایش می یابد. این دقیقاً همان چیزی است که به کاربران (به سادگی و با نگه داشتن توکن ها)، برای درآمد غیرفعال پاداش می دهد.

درک مفهوم استیکینگ خودکار

بنابراین سوال این است: پروژه‌ها از کجا درآمد خود را به دست می‌آورند تا با این نرخ بالا به کاربران سود بپردازند؟

پاسخ هزینه مالیاتی است. هنگام خرید توکن، فروش توکن یا ارسال آن، کاربران باید طبق مقررات مالیاتی بپردازند که معمولاً بسته به پروژه از 11٪ تا 25٪ است. این کارمزدها برای پرداخت روزانه نرخ بهره به کاربران و برای تعادل تامین نقدینگی استفاده می‌شود، یا همچنین می‌تواند به ذخیره برای تامین نقدینگی در صورت نیاز منتقل شود. علاوه بر این، برخی از پروژه ها از آن برای خرید و سوزاندن توکن ها در آینده استفاده می کنند.

توکن های استیکینگ خودکار

توکن‌های استیکینگ خودکار موجود در کیف پول، به‌طور خودکار و دوره‌ای با هر بار تغییر (مثلاً 30 دقیقه) افزایش می‌یابد و نیازی به بازکردن دستی نیست. این توکن ها اغلب با APYهای فوق العاده بالا و دوره بازبینی مکرر ارائه می شوند.

این پروتکل‌ها محدودیتی برای عرضه توکن ندارند (مانند پول فیات شما). در هر تغییر، قرارداد هوشمند توکن‌های جدیدی را چاپ می‌کند و به طور متناسب در کیف پول دارندگان توزیع می‌کند. به همین دلیل است که ارزش بازار در این توکن ها دیوانه کننده است (MC = قیمت * کل توکن عرضه شده).

نمونه هایی از استیکینگ خودکار

پس از اینکه در مورد استیکینگ خودکار فهمیدیم، بیایید نگاهی به برخی از توکن‌های شرط‌بندی خودکار که در گذشته به شدت رشد کرده‌اند بیاندازیم و دریابیم که چرا کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند.

INU BASE ($INUB)

INU BASE

INU BASE ترکیبی از Move To Ea و Auto Staking با ویژگی های ترکیبی و یکی از بالاترین APY ثابت (2,033,199.56٪) است.

قرارداد: 0x7d6c3f7aaaf01a91574c82b82e57b1f64ff48039

ارزش بازار: 2,209,015 دلار

فروش توکن: پنکیک سواپ

استیکینگ خودکار، بهره مرکب: نیازی به انتقال توکن های خود به وب سایت نیست. از لحظه‌ای که خرید می‌کنید، استیک می کنید و برای دریافت پاداش‌های تغییر پایه تنظیم می کنید. سود همیشه بازدهی دارد و همیشه در کیف پول شما ترکیب می شود.

تیتانو فایننس (TITANO$)

تیتانو فایننس یک نمونه از استیکینگ خودکار

تیتانو با پروتکل استیکینگ خودکار خود (TAP) که بالاترین APY ثابت صنعت را ارائه می‌کند، پاداش‌ها را هر 30 دقیقه مجدداً تغییر می‌دهد و با یک سیستم در اصطلاح buy-hold-ea، مجموعه شما را به سرعت در کیف پول شما رشد می‌دهد. شما می توانید APY استیکینگ ثابت (102,483.58%) داشته باشید. APYهایی که نوسان دارند به این معنی است که هرگز نمی توانید بگویید چند توکن دریافت خواهید کرد. سایر پروتکل‌های DeFi یک APY بالا را پرداخت می‌کنند که می‌تواند ۹۰ درصد در یک روز نوسان داشته باشد. TAP به دارندگان دلار TITANO نرخ بهره ثابت 1.917% در روز یا با ترکیب 102483.58% سالانه می پردازد که در صدر صنعت قرار دارد.

قرارداد: 0xBA96731324dE188ebC1eD87ca74544dDEbC07D7f

ارزش بازار: 215,343,574 دلار

فروش توکن: پنکیک سواپ

از دیگر نکات برجسته این پلتفرم، استیکینگ خودکار آسان و ایمن بودن آن است. آنها هنگام خرید TITANO$، امکان شرط بندی خودکار را در کیف پول شما فراهم می کنند. نیازی به انتقال توکن های خود به وب سایت نیست. از لحظه‌ای که خرید می‌کنید، در واقع استیک می کنید و برای دریافت پاداش‌های تغییر پایه تنظیم می‌شوید. این پلتفرم ساده ترین شرط بندی خودکار در DeFi است.

پاداش‌های تغییر سریع نیز از ویژگی های دیگر تیتانو فایننس است. سایر پروتکل‌های محبوب استیکینگ هر 8 ساعت یک بار پاداش‌های تغییر پایه یا (Rebase Rewards) پرداخت می‌کنند، به این معنی که اگر می‌خواهید ریسک را لغو کنید، باید آن را زمان‌بندی کنید تا حداکثر پاداش را دریافت کنید. پروتکل سهامداری خودکار تیتانو آن را هر 30 دقیقه یا 48 بار در روز پرداخت می کند که این پلتفرم استیکینگ خودکار به سریع ترین پروتکل شرط بندی خودکار در ارزهای دیجیتال تبدیل می کند.

Libero Financial ($LIBERO)

Libero Financial

پروتکل استیکینگ خودکار Libero  یا LAP (توکن Libero) ویژگی های اشتراک گذاری و استیکینگ خودکار و بالاترین APY ثابت در بازار 158,893.59٪، ROI (بازده سرمایه گذاری) روزانه (2.04٪) را می دهد.

قرارداد: 0x0DFCb45EAE071B3b846E220560Bbcdd958414d78

ارزش بازار: 53,370,336 دلار

فروش توکن: پنکیک سواپ، Coinw، KnightSwap.

آسان و ایمن: هنگام خرید $LIBERO، این توکن ها به صورت خودکار در کیف پول شما استیک می شوند، بنابراین، نیازی به انتقال توکن های خود به وب سایت نیست. مانند موارد قبل، از لحظه‌ای که خرید می‌کنید، استیکینگ خودکار انجام می شود.

سافو (SAFUU$)

سافو یک نمونه از استیکینگ خودکار

پروتکل Safuu به توکن Safuu ویژگی‌های استیکینگ خودکار و بالاترین APY ثابت در بازار را با 382,945.41% برای 12 ماه اول ارائه می‌کند.

قرارداد: 0xE5bA47fD94CB645ba4119222e34fB33F59C7CD90

ارزش بازار: 110,422,353 دلار

فروش توکن: پنکیک سواپ

ریسک پایین با صندوق بیمه سافو (SIF): 5٪ از تمام کارمزدهای معاملاتی در صندوق بیمه Safuu ذخیره می شود که با حفظ ثبات قیمت و کاهش شدید ریسک نزولی به حفظ و حمایت از پاداش های سهام کمک می کند.

استیکینگ آسان و ایمن: توکن Safuu همیشه در کیف پول شما باقی می ماند، بنابراین نیازی به قرار دادن آن در دست شخص ثالث یا مرجع متمرکز نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را بخرید و نگه دارید. زیرا به طور خودکار جوایزی را در کیف پول خود دریافت می کنید تا به هیچ وجه فرآیندهای استیکینگ پیچیده تری وجود نداشته باشد.

بازدهی بهره با پرداخت‌های خودکار: لازم نیست نگران ریسک مجدد توکن‌های خود باشید. سود به طور خودکار پرداخت می شود و در کیف پول شما استیک می شود و تضمین می کند که هرگز پرداختی را از دست نخواهید داد.

در جدول زیر، مقایسه کوچکی از 4 توکن بالا داریم تا دیدگاه بیشتری در مورد این توکن ها به شما ارائه دهیم.

مقایسه توکن های استیکینگ خودکار

جمع بندی

defi با افزایش نیازهای کاربران، بیشتر و بیشتر توسعه می یابد تا این نیازها را مرتفع کند. در این میان استیکینگ خودکار (Auto Staking) یکی از زمینه هایی است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند. با هر پروژه، نقاط قوت و ضعفی وجود خواهد داشت که کاربران باید هنگام قرار دادن دارایی های خود به این نکات توجه کنند. در بالا یک نمای کلی از سهامداری خودکار را بیان کردیم، به امید اینکه به شما در درک بیشتر آنها کمک کند.

بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 173 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:13

شبکه استارک نت (starknet)

شبکه استارک نت (StarkNet) یک فناوری ZK-Rollup غیرمتمرکز بدون مجوز و ایجاد شده توسط استارک ور (StarkWare) است. این شبکه به عنوان یک شبکه لایه دوم (L2) روی اتریوم عمل می‌کند و به هر dApp امکان می‌دهد تا به مقیاس نامحدودی برای محاسبات خود دست یابد، بدون اینکه قابلیت ترکیب‌بندی و امنیت اتریوم به خطر بیفتد. در این مقاله سعی داریم تا در مورد شبکه استارک نت، خصوصیات این شبکه، تیم توسعه دهنده و نقشه راه آن بپردازیم.

درباره شبکه  استارک نت

درباره شبکه استارک نت

شبکه استارک نت، از نوع فناوری ZK-Rollup لایه 2 غیرمتمرکز، بدون مجوز و مقاوم در برابر سانسور است که توسط StarkWare ایجاد شده و از محاسبات عمومی بر روی اتریوم پشتیبانی می کند. این شبکه بر اساس زبان برنامه نویسی تورینگ Cairo است.  up  علاوه‌ بر افزایش سرعت شبکه، می تواند ازدحام شبکه و هزینه گس اتریوم را کاهش دهد.

توسعه‌دهندگان، کاربران و گره‌ های شبکه استارک نت StarkNet می‌توانند هر کاری را که از یک Rollup لایه 2 بدون مجوز انتظار می‌رود انجام دهند: توسعه‌دهندگان ممکن است برنامه‌هایی را با پیاده‌سازی منطق تجاری خود بسازند و آنها را در StarkNet مستقر کنند یا ممکن است تراکنش هایی را به StarkNet بفرستند تا اجرا شوند، درست مثل امروز که با اتریوم در تعامل هستند. گره‌ ها و شرکت‌کنندگان StarkNet از نظر اقتصادی و رمزنگاری انگیزه خواهند داشت تا اطمینان حاصل شود که شبکه به طور مؤثر و منصفانه عمل می‌کند.

تمام تراکنش‌های شبکه استارک نت به‌ صورت دوره‌ای دسته‌بندی می‌شوند و اعتبار آن‌ها در STARK proof ثابت می‌شود تا در اتریوم تأیید شود. از آنجایی که تلاش محاسباتی مورد نیاز برای تأیید STARK proof در مقایسه با محاسبات ثابت‌ شده به‌طور تصاعدی کوچک است، استارک‌نت اتریوم را بر اساس مرتبه‌های بزرگی مقیاس‌بندی می‌کند. از آنجایی که همه انتقال‌های حالت StarkNet با STARK اثبات می‌شوند، فقط موارد معتبر در اتریوم پذیرفته می‌شوند. تمام داده های مورد نیاز برای بازسازی حالت کامل StarkNet در زنجیره منتشر می شود. هر کسی می‌تواند گره StarkNet خود را اجرا کند. این ویژگی ها استارک نت را مانند اتریوم ایمن و بدون مجوز می کند.

به بیان بسیار ساده استارک نت راهکار شبکه استارک ور در زمینه مقیاس‌پذیری مبتنی بر الگوریتم استارک است که مقیاس پذیری بالاتر، هزینه گس کمتر و امنیت بیشتری را فراهم می کند.  StarkNet برنامه‌ها را قادر می‌سازد بدون به خطر انداختن امنیت، مقیاس‌پذیری داشته باشند، کاربران هزینه‌های تراکنش معقولی را بپردازند و کل اکوسیستم رشد قابل‌توجهی داشته باشد و به وعده خود عمل کند.

تیم توسعه دهنده و سرمایه گذاران شبکه استارک نت

تیم توسعه دهنده استارک نت

الی بن ساسون (Eli Ben-Sasson)، اوری کولودنی (Uri Kolodny)، مایکل ریابزف (Michael Riabzev) و الساندرو کیزا (Alessandro Chiesa) این پروژه را راه اندازی کردند.

شرکت استارک ور که استارک نت را راه اندازی کرده است طی سه دوره (مبلغی در حدود 111 میلیون دلار) از طریق سرمایه گذاران خطرپذیر جذب سرمایه کرده است. این شبکه همچنین توانسته 12 میلیون دلار از شبکه اتریوم به خاطر کمک به مقیاس پذیری این شبکه دریافت کند. از سرمایه گذاران این شبکه نیز می توان به ویتالیک بوترین، Paradigm, Pantera, DCVC, Intel Capital و Polychain اشاره کرد.

کاربران در شبکه استارک نت

استارک ها به عنوان یک سیستم اثبات یا proof هستند که اثبات و تایید محاسبات در شبکه را امکان پذیر می کنند. استارک نت بدون مجوز بوده و یک شبکه لایه دوم مبتنی بر اتریوم است که در آن کاربران قادرند با کمک زبان تورینگ Cairo قراردادهای هوشمند را در بستر آن ایجاد کرده و برخلاف اتریوم، قراردادهای هوشمند ایجاد شده در شبکه استارک نت می توانند با سایر قرادادهای هوشمند شبکه تعامل داشته باشند. حتی این قراردادهای نوشته شده در شبکه استارک نت می توانند با قراردادهای اتریوم (البته نه به صورت همزمان) از طریق ارسال پیام ارتباط داشته باشند.

تراکنش ها در این شبکه دسته بندی شده و برای پردازش و اثبات ارسال می شوند. 

کاربران شبکه استارک نت شامل ترتیب دهندگان، اثبات کنندگان، توسعه دهندگان و کاربران معمولی می شود. ترتیب دهندگان در این شبکه، تراکنش ها را دسته بندی کرده و بلوک جدید را پیشنهاد می دهند. اثبات کنندگان شبکه استارک نت، بلوک های جدید را اثبات و تایید می کنند. توسعه دهندگان، قراردادهای هوشمند خود را در شبکه مستقر می کنند و در نهایت کاربران معمولی که در شبکه تراکنش انجام می دهند. از آنجا که شبکه استارک نت یک شبکه بدون مجوز است هرکسی می تواند یک ترتیب دهنده (Sequencers)، اثبات کننده (Provers)، توسعه دهنده (Developers) یا کاربر معمولی (Users) بوده و در شبکه سهمی داشته باشد.

خصوصیات شبکه استارک نت

مقیاس پذیری و یکپارچگی

StarkNet از مقیاس پشتیبانی می کند، در حالی که امنیت لایه 1 اتریوم (L1 Ethereum) را با تولید اثبات های STARK خارج از زنجیره و سپس تأیید آن اثبات ها در زنجیره، حفظ می کند.

همه منظوره

در StarkNet، توسعه دهندگان به راحتی می توانند هر منطق تجاری را با استفاده از قراردادهای StarkNet  مستقر کنند.

ترکیب پذیری

StarkNet ترکیب پذیری در سطح اتریوم را فراهم می کند، توسعه و نوآوری را تسهیل می کند.

نقشه راه استارک نت

نقشه راه starknet

مرحله اول: مجموعه‌های تک برنامه‌ای (Planets)

این مرحله توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های مقیاس پذیر خود را در StarkNet بسازند و مستقر کنند. در این مرحله، هر نمونه StarkNet قادر به اجرای یک برنامه واحد خواهد بود. نمونه های مختلف ممکن است برنامه های متفاوتی را اجرا کنند. چارچوب StarkNet شامل موارد زیر است:

  • مکانیسم های مورد نیاز برای ایجاد شواهد STARK برای منطق دلخواه Cairo و سپس ارسال و تأیید آنها در اتریوم.
  • تعامل با L1 Ethereum: واریز و برداشت توکن های L1، انتشار داده های زنجیره ای، مکانیسم های فرار از کاربران StarkNet در برابر اپراتورهای مخرب StarkNet و غیره.
  • مدیریت موجودی کاربر L2 و ذخیره سازی و حافظه برنامه.

توسعه‌دهندگان می‌توانند صرفاً بر روی ایجاد منطق تجاری برنامه‌های کاربردی خود تمرکز کنند و سپس به سمت تولید حرکت کرده و آن را در استارک‌نت در مقیاس اجرا کنند.

آنچه استارک ور را قادر می سازد یک ZK-Rollup مقیاس پذیر محاسباتی عمومی بسازد، ترکیبی از موارد زیر است:

  • Cairo که یک زبان برنامه نویسی همه منظوره کامل تورینگ است.
  • انباشت قوی STARK (اثبات کننده و تأیید کننده) که محاسبات عظیم را در یک اثبات واحد جمع می کند.

مرحله دوم: مجموعه چند برنامه (Constellations)

مرحله بعدی از چندین برنامه در حال اجرا در یک نمونه StarkNet و دسترسی به یک وضعیت L2 جهانی پشتیبانی می کند. این کار قابلیت همکاری بین برنامه های مختلف و همچنین کاهش هزینه گس را به دلیل صرفه جویی در مقیاس بهبود می بخشد. Cairo، انباشت قدرتمند STARK و GPS، مزیت رقابتی StarkNet را در پشتیبانی از یک جمع‌بندی چند برنامه تقویت می‌کنند.

در این مرحله، StarkNet یک چارچوب کاملاً کاربردی برای اجرای چندین برنامه با هر منطق تجاری دلخواه روی اتریوم خواهد بود که هر نمونه توسط یک اپراتور واحد اجرا می‌شود.

اکنون ممکن است یک اپراتور یک گره StarkNet را بچرخاند و توسعه دهندگان برنامه ممکن است قراردادهای خود را بر روی آن مستقر کنند. از دیدگاه کاربران، StarkNet اکنون شبیه اتریوم است، با مقیاس بالاتر.

مرحله سوم: جمع آوری غیرمتمرکز (Universe)

آخرین مرحله در تکامل StarkNet تمرکززدایی از عملکرد آن است. تمرکززدایی در StarkNet چگونه خواهد بود؟

عدم تمرکز شبکه دو جنبه دارد:

  1. لایه بدون مجوز Sequencers و Provers تضمین می کند که شبکه در برابر سانسور مقاوم خواهد بود.
  2. استفاده از STARK-proofs تضمین می‌کند که همه می‌توانند زنجیره کامل StarkNet را با نیازهای سخت‌افزاری کم، بدون توجه به توان عملیاتی شبکه و بدون اعتماد به هیچ نهاد خارجی تأیید کنند.

سرویس های شبکه استارک نت

سرویس های شبکه استارک نت

  • Cairo: زبان برنامه نویسی شبکه استارک نت و پلتفرم این شبکه است که به منظورتولید اثبات STARK  برای محاسبات عمومی در اتریوم به کار گرفته می شود و تمامی پروتکل‌ها و همچنین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در شبکه استارک نت از کایرو استفاده می‌کنند.
  • SHARP: سرویس بعدی شبکه استارک نت شارپ است. شارپ امکان تجمیع همه برنامه های مبتنی بر زبان کایرو را فراهم کرده  تا فرایند اثبات انجام شود. سپس این این اثبات روی شبکه اتریوم قرار می گیرد تا توسط یک تاییدکننده تایید شود و هزینه‌های گس تراکنش را کاهش دهد.
  • VeeDo: ویدو درواقع سرویس VDF یا تابع تاخیر قابل تایید مبتنی بر STARK است. اولین برنامه ای که در ویدو اجرا شد اثبات یک مفهوم برای یک زنجیره بیکن تصادفی بود.
بازار های مالی ...
ما را در سایت بازار های مالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی محمدی پور بازدید : 212 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:09